Tempahan Iklan (Lihat Size)

Tempahan Iklan (Lihat Size)

Rabu, 17 Mac 2010

Selamat Pengantin Baru Suhail & Isteri

0 ulasan
Allah S.W.T berfirman di dalam al-Quran yang bermaksud:

"Wahai sekalian manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, daripadanya pula Allah menciptakan pasangannya, dan dari keduanya dikembangkan laki-laki dan wanita-wanita yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah dengan (menggunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain; dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah sentiasa mengawasi kamu." (An-Nisa': 1)

Persatuan Lepasan Pelajar Darul Taqwa (PLPDT) merakamkan ucapan tahniah kepada pasangan bahagia yang baharu saja mendirikan rumahtangga saudara Ahmad Suhail bin Zakaria dan isteri.

Saudara Ahmad Suhail merupakan lepasan pelajar Darul Taqwa dan banyak menyumbangkan tenaga untuk PLPDT. Beliau juga banyak menyumbangkan jasa untuk jamaah Islam di Terengganu dengan mengambil pendekatan politik dan pertubuhan pelajar.

Masjid ar-Raudhah, Kem Tentera Udara, Bukit Puteri, menjadi pilihan bagi pasangan ini untuk melangsungkan lafaz keramat (ijab qabul) ikrar setia hidup bersama.

Upacara aqad nikah ini dilaksanakan oleh Ustaz Mohd Zin Hassan. Sementara majlis kenduri pula diadakan di Kampung Padang Luas.

Kehadiran ramai pimpinan dan rakan - rakan dari PLPDT mahupun teman - teman lain membuktikan kemeriahan majlis ini berjaya diterapkan melalui kerjasama dan muafakat keseluruhannya.

بارك الله لك وبارك عليك وجمع بينكما في خير

Comments

0 comments to "Selamat Pengantin Baru Suhail & Isteri"

Catat Ulasan

 

@PLPDT 2009/2010 | Semua Hakcipta Adalah Terpelihara | Dikelolakan Oleh Editorial Blog Dengan Kerjasama Urusetia Penerangan PLPDT