Tempahan Iklan (Lihat Size)

Tempahan Iklan (Lihat Size)

Jumaat, 17 April 2009

MESYUARAT PLPDT KALI PERTAMA 1/2009-2010

0 ulasan


Batu Enam 17hb April 2009 (Buletin PLPDT) - PLPDT telah mengadakan Mesyuaratnya kali pertama yang diadakan di Bilik Mesyuarat Darul Taqwa selepas Mesyuarat dengan Pengasas PLPDT iaitu Alfadhil Ustaz Azhar Rejab. Mesyuarat itu yang di pengerusikan sendiri oleh Presiden PLPDT bermula pukul 3 petang.

Mesyuarat itu banyak meluluskan usul-usul yang berkaitan dengan kewangan, pengesahan jawatan dan memilih Ahli Lembaga Syura PLPDT sebagai Penasihat dengan diagihkan Bidang tugas khusus bagi memantau kelancaran Bidang Tugas setiap Biro-biro. Saudara Ahmad Tarmizi Salleh selaku Ahli Lembaga Syura menyatakan akan menumpukan sepenuhnya kepada PLPDT bagi memantapkan kepimpinan yang baru ini.

Dalam mesyuarat itu juga, Pengarah Suruhanjaya PilihanRaya dipilih mengikut tokoh dan pengalaman dalam menjalankan program-program yang pernah dijalankan oleh PLPDT. Setelah membuat percalonan dan pengundian, ahli Mesyuarat sebulan suara memilih Saudara Syukri bin Othman sebagai Pengarah Suruhanjaya PlihanRaya PLPDT 2009/2010. Beliau adalah seorang Pensyarah Multimedia di PTPL cawangan Kuala Terengganu. Suruhanjaya Pilihan Raya dibentuk lebih awal bagi bertujuan membuat persedian lebih awal dan mengemas kini ahli Jawatankuasa bagi mengurangkan pertindihan tugas ketika Pemilihan baru nanti.

Presiden juga menerangkan beberapa Aktiviti-aktiviti Madrasah, antaranya Kem Anak Soleh dan Solehah pada 23 dan 24 hb April 2009 (Hari Khamis pukul 2 ptg perasmian dan berakhir pagi jumaat)di Madrasah Dar Attaqwa dan akan menyiapkan Bilik Mesyuarat Madrasah Dar Attaqwa dalam masa 6 bulan dengan dibantu oleh sumbangan Orang ramai.

Mesyuarat itu berakhir pukul 5.45 petang selepas Tazkirah yang disampaikan oleh Alfadhil Ustaz Jailani bin mamat selaku Pengerusi Biro Hubungan Luar dan IPT PLPDT. Mesyuarat itu diakhiri dengan tasbih Kaffarah dan surah al-Asyh

-Unit Penerangan PLPDT

Comments

0 comments to "MESYUARAT PLPDT KALI PERTAMA 1/2009-2010"

Catat Ulasan

 

@PLPDT 2009/2010 | Semua Hakcipta Adalah Terpelihara | Dikelolakan Oleh Editorial Blog Dengan Kerjasama Urusetia Penerangan PLPDT